Nyt fra formanden december 2023

Af Michael Salling, Formand Århus Konservative Vælgerforening

Nu hvor kalenderen siger december og forberedelserne til den kommende højtid er i fuld gang er det blevet tid til årets sidste nyhedsbrev.

Siden sidste nyhedsbrev har der været godt gang i aktiviteterne og der er bl.a. afholdt følgende arrangementer:

• Tirsdag den 3. oktober kl. 19.00 afholdt vi medlemsmøde på Savværket, Højbjerg, sammen med Storkredsens øvrige vælgerforeninger. Mona Juul gav os en orientering og status på den aktuelle politiske situation ved Folketingets åbning. Som nyvalgt nr. 2 på EP-kandidatlisten gav Marcus Knuth et oplæg om det kommende valg til Europa Parlamentet i juni 2024.
  • Onsdag den 11. oktober 2023 havde Østjyllands Storkreds arrangeret en velbesøgt udflugt til Christiansborg. Turen bød på frokost og rundvisning, besøg i Folketingssalen samt møde med Mona Juul og Søren Pape.
  • Tirsdag den 24. oktober 2023 fejrede vi ÅKV’s 150-års jubilæum med en reception i Solsalen. Mange deltog i arrangementet og nød den gode mad og vin samt taler fra Søren Pape, Borgmester Jacob Bundsgaard og Rådmand Nicolaj Bang.
  • Desværre måtte vi aflyse medlemsmødet den 16. november 2023 om demokratisk dannelse og betydningen af politiske foreninger, da Søren Hansen, Tænketanken Prospekt, desværre blev syg. Mødet søges arrangeret på et senere tidspunkt.

Kommende aktiviteter

• Tirsdag den 12. december 2023 kl. 19.00 afholdes medlemsmøde på Dalgas Avenue 50B, Aarhus C. Der serveres glögg og æbleskiver og regionsrådsmedlem og formand for Hospitalsudvalget, Purnima Erichsen, taler om sundhed i Region Midtjylland
  • Tirsdag den 9. januar 2024 kl. 19.00 gentager vi sidste års succes med et besøg på Rådhuset med rundvisning og aktuel politisk orientering af rådmand Nicolai Bang.
  • ÅKV’s ordinære generalforsamling afholdes mandag den 29. januar 2024 kl. 19.00 på Restaurant Tangkroen, Dalgas Avenue 54, Aarhus C. Den formelle indkaldelse og dagsorden udsendes senere, men reserver allerede nu datoen.
  • Opstillingsgeneralforsamling for kandidater til Folketinget forventes afholdt mandag den 26. februar 2024 i vores lokaler på Dalgas Avenue 50B.

Som det sidste vil jeg ønske jer alle en glad og god jul og et godt og lykkebringende nytår. Vi ses, når det nye år er rundet.